Home / UZMANA SOR / Sınav Koçluğu / Okul Öncesi Öğretmenliği’nin TS1’e Geçmesi ve Öğretmenliklere Taban Başarı Sırası Getirilmesi

Okul Öncesi Öğretmenliği’nin TS1’e Geçmesi ve Öğretmenliklere Taban Başarı Sırası Getirilmesi

  • Soru: Bu sene sınava benim gibi aynı şekilde hazırlanan milyonlarca kişiden sadece biriyim. Bu yıl üçüncü yılım. Yine bir radikal karar alınması ile sorulara cevap bulamaz oldum. Öncelikle çocuk gelişimi mezunuyum. İkinci girdiğim sene ek puanım geldi fakat lise dördüncü sınıflara kaldırıldığı için 22 binde olmama rağmen hiç bir anlam ifade etmedi. Yani toplamda 75 puanım gelmesi gerekirken 50 puanlık bir dilim etkilemiş oldu. Bu sene okuduğum kılavuzda tekrar geri verileceği söyleniyor bu beni ne kadar etkiler?
    Tekrardan ikinci sene girdiğim sınavda TS1 de 180 bindeydim. Bu sene sınırlama 240 bine sınır getirildi deniyor. Ygs alan tüm öğretmenlikler TS sıralamasını ne kadar etkiler?
    Ayrıca LYS de sadece TS1’i etkileyen konular üzerine yoğunlaşmam ne kadar mantıklı? TS1 sıralamasında ilk 240 binde olmam için her dersten kaçar net yapmam gerekiyor?
    Benim bu sene tekrardan ek puanım gelecek mi? Ek puana kendimi tamamen bağlamak istemiyorum fakat bu zamanda yapılan bu değişiklik herkesin hedeflerinden bir adım daha uzaklaşmasına neden oldu.0,01 puana bile muhtaç olur hale geldik. Ben ve benim gibi kim bilir kaçı. Lütfen sizden net ve açıklayıcı cevap bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.
  • Soran: Ebru A.
  • YANIT: Ebru Merhaba,
 2017 yılında yapılan değişiklikler kafanı iyice karıştırmış ve moralini bozmuş görünüyor. Öncelikle panikleyecek bir şey yok. Unutma ki bu değişiklik senin rakibin konumundaki herkesi etkileyecek. Hatta senin bir de ek puan avantajın var.

Eğer geçen yıl ek puan almışsan bu yıl da alacaksın. Ek puan da alacağın için 240 bin taban başarı sırası seni korkutmasın. Kaç netin kaç puan ve kaç puanın hangi başarı sırasına denk geldiği birbirine yakın olmakla birlikte her yıl değişiklik gösterir. TS puan türlerinde 270 puan civarında puan alan adayın 240 bin civarı bir sıralamada olacağı söylenebilir. 40 YGS (Türkçe-Sosyal), 30 LYS3 ve 30 LYS4 netinin 240 bin civarı bir başarı sıras TS başarı sırasına ulaştırabileceğini de söyleyebiliriz.

Aslında daha önce YGS5 yani eşit ağırlık puan türünden öğrenci alan Okul Öncesi Öğretmenliği’nin yeni uygulamada TS1’den öğrenci alacak olması da senin için bir avantaj. Okul Öncesi Öğretmenliği’nin TS puan türüne aktarılmasının LYS4 oturumuna ilgiyi artırmasını bekliyoruz. Daha fazla adayın TS’ye yönelmesi seni olumsuz etkilemez zira Okul Öncesi Öğretmenliği düşünen adaylar YGS5 iken de senin rakibindi. Burada LYS’de fark oluşturanın sonuca daha yakın olacağı söylenebilir.

Evet LYS3 ve LYS4 testlerine yoğunlaşman (Özellikle sırası ile edebiyat, tarih, felsefe ve coğrafya) mantıklı ve doğru bir adımdır. Sanırım bütün sorularını yanıtladım.

Başarı dileklerimle asla vazgeçme 3 şeyden;
Sevmekten, Gülümsemekten ve de Hedeflerinden…
_________________________________________

Facebook Sayfamıza Üye Olmayı Unutmayın;

YGS-LYS Hakkındaki Gelişmelerden Daha Hızlı Haberdar Olmak İçin Sağdaki “Beğen” Butonuna Tıklayarak Facebook Sayfamıza Üye Olun.

Uzmanlarımıza ÖSYS Sınav Sistemi (YGS-LYS), Verimli Çalışma, Stres, Meslekler, Kariyer ve Tercihlerle İlgili Konularda Soru Sormak İçin Buraya Tıklayınız…

Ama Sayfayı Paylaşmadınız 🙁

Lütfen Bu İçeriği Arkadaşlarınızla Paylaşın 🙂

18 comments

  1. Bu yıl ygs ye girmeden önce stesten bayıldım ve sınavımı cok kötü etkiledi 800.000 in içerisindeyim. Hayalim okul öncesi öğrt. LYS de hangi derslerden kaç net yaparsam giderim. Daha doğrusu gidebilir miyim bu yıl😣

  2. Merhaba, okul öncesi öğretmenliğinde alan değişimi oldu ve ts ye geçti ancak araştırmalarım doğrultusunda diyebilirim ki ortada henüz yeni puanlamaya dair en ufak bir bilgi yok ve 2017 lys sınavı sonrasında okul öncesi öğretmenliğinden tercih yapmak isteyen bir aday neyi baz alacak bu konuda bilginiz varsa yardımcı olur musunuz ?

  3. Merhaba Tarih Bölümü 1. Sınıf Öğrencisiyim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği,Okul öncesi öğretmenligi veya ilahiyat düşünüyorum ilk kaç bine girmem lazım çünkü okul puanım 44 iken 22.5 olacak soruma cevap verirseniz sevinirim

  4. merhaba;

    ben çocuk gelişimi okul öncesi öğretmenliği bölümünün öğrencilerindenim sorucağım soru herkesın kafasında merak uyandırıyor ve zamanımız azaldıkçada paniğe kapılıyoruz soruma geçiyorum.okul öncesi öğretmenliği LYS TS-1puan türüne geçti ve bu durumda taban puanlarımız LYS puanıyla tercih yapıcaz internet sitelerine giridiğimizde ise karşımıza yeni bir LYS taban puan göremiyoruz bunun açıklamasını da hiçbir yerde yapmadılar sizden acil cevap bekliyorum eğer cvp verirseniz çok sevinirim.

  5. hocam merhaba ben üniversite sınavına geçen yıl girdim ve üniversiteye başladım. bu yıl merkezi yatay geçiş yapıcam. okul öncesi öğretmenliği geçen yıl ygs5 puan türüyle alıyordu. ben geçiş yaparken ygs5 e göre değerlendirilcek miyim. çünkü sınava girdiğim yılın puanları esas alınarak geçiş yapılıyor.

  6. Merhabalar okul öncesi öğretmeliği okumak istiyorum ama geçen yıl ygs ile alim yapıldığı için tercih edemiyordum meslek lisesi okumadigim için bu yıl lys ile alim yapılıyor ve bundan yaralanabilicek miyim cevaplarsanız sevinirim

  7. Merhaba
    Bilgi almak için sitelerde dolaşırken öğretmenlikadar bölümleri 240 bin sınırı diye bir şey duydum ve benim ygs sıralamam da 244 bin acaba o 240 bin lys için mi yoksa ygs için mi ?

  8. Hocam merhaba ts1 60 70 binle okul öncesi ikinci öğretim gelir mi

    • Hocam merhabalar ben okul öncesi öğretmenliği okumak istiyorum fakat ne hi sıralama ne bi puan var ortada kör tercih yapacaz bu sene. Sizce sıralamalar nasıl olur. Bi sitede 4 binle başlayıp 58 binlere kadar çıkacağı tahmin ediliyor. Bu ne kadar dogru olabilir sizce. Benim sıralamam 54 bin küsuratlı bisey. Vr bulunduğum şehir dışında başka bi şehir veremeyeceğim. Bulunduğum şehir için de tahmini 40 bin demiişler kafam çok karışık

  9. Merhaba ben çocuk gelişim mezunuyum ygsde 270 puan aldım ek puanla 50 60 civarı bir puan bekliyorum
    lysden tüm alanlarda 20ye yakın net yaptım 240 bine girermiyim bu bölüm gelirmi

  10. İyi günler.. bilindiği üzre TS ye bu yıl 3 yeni bölüm geçti. peki bu diğer TS bölümlerini ne kadar etkiler? Örneğin ben Türkçe öğretmenliği istiyorum. Geçen yıl 36.900 le kapatmış ben ise 373 puan aldım ve siralamam 69 bin bu bölüme giren yeni alanların bana ne kadar avantajı olur ben bu bölüme yerleşebilir miyim? İlginiz için şimdiden teşekkür ederim..

  11. Ben naz ts 1 de 23 bindeyim bana okul öncesi yıldız teknik uludağ yada dokuz eylül gelir mi nolur yıldız teknik gelir diyin

  12. Ts1 ek puanla birlikte 323 ve ek puanlı basarı sıralamam 7228 sizce okul öncesi gelir mi?

  13. Hocam merhaba ben sosyal bilgiler öğretmenliği 2. Sınıf öğrencisiyim bu sene tekrar sınava girdim okul öncesi için TS 1 siralamam 218 bin sizce tercih yapmalımıyim gelmesi beklemiyorum ama bilemedim

  14. Hocam merhaba ben sosyal bilgiler öğretmenliği 2. Sınıf öğrencisiyim bu sene tekrar sınava girdim ve TS 1 siralamam 218 binde sizce tercih yapmalımıyim gelmesi beklemiyorum ama bilemedim

  15. Hocam meraba ts1 de 135 bindeyim sizcd okul oncesi gelirmi tercih yaptim

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ama Sayfayı Paylaşmadınız :(

Lütfen Bu İçeriği Arkadaşlarınızla Paylaşın :)
.